Vota
Resultat:
149 vots
Redacció osona.com | Actualitzat el 21/01/2010 a les 12:53h

Vic fa marxa enrere i retira els nous criteris d'empadronament

Ho anuncia l’alcalde Josep M. Vila d’Abadal, en una roda de premsa multitudinària. El consistori acata però no comparteix el dictamen de l’Advocacia de l’Estat. Vila d’Abadal demana al govern espanyol que faci complir la llei d’estrangeria i que aporti més recursos als ajuntaments amb un alt índex d’immigració.

Actualització: publicades notes de premsa de les seccions locals de PSC, ICV i ERC

Josep Maria Vila d'Abadal, acompanyat per sis regidors dels tres grups de l'equip de govern. Foto: Adrià Costa

Conte contat, conte acabat. El polèmics criteris de l’empadronament a Vic ja són història. Al menys, pel que fa a l’Ajuntament, que no pensa moure ni un dit per tornar a encetar un debat incendiari, entre d’altres coses, perquè des de Madrid no li deixen. El relleu sembla que el podrien agafar els partits polítics i traslladar tot el debat de l’àmbit local al nacional, estatal i, fins i tot, potser europeu.

Ho ha anunciat aquest migdia l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal (CiU), acompanyat de sis regidors del seu equip de govern (CiU, ERC i PSC), en una multitudinària roda de premsa, en la que hi havia mitjans de tot l’Estat. Vila d’Abadal ha anunciat que, després de rebre la resposta de l’Advocacia de l’Estat, han decidit retirar la proposta d’aplicar els nous criteris d’empadronament, que el negaven als immigrants que no tinguessin visat, o sia, als anomenats sense papers. “Acatem la decisió però no la compartim”, ha dit l’alcalde. “El govern ens diu que un passaport sense visat és vàlid i que hem d’empadronar tothom encara que la seva residència no sigui legal”, ha lamentat.

L’alcalde ha explicat que la mesura només pretenia posar ordre i que estava relacionada amb la modificació de la llei d’estrangeria que es va fer el mes passat. “Sempre hem treballat en el sentit positiu de la integració”, ha reblat. “I seguirem treballant en aquest camí. Volem que tots els vigatans acceptin la immigració i que tots els nouvinguts s’integrin”, ha afegit.

Vila d’Abadal ha aprofitat el gran nombre de càmeres per negar amb rotunditat que Vic fos una ciutat xenòfoba. “Vic és una ciutat emblemàtica i pionera en aplicar nous models de gestió de la immigració”, ha assenyalat. “Però els models han de tenir ordre -ha continuat-, i han de comptar amb la legalitat”. També ha refermat la seva postura al voltant de les conseqüències de la polèmica encetada aquests dies, ja que no creu que hagi causat ni causarà cap fractura social entre la societat vigatana.

L'Alcalde anunciant que Vic fa marxa enrere i retira els nous criteris d'empadronament. Foto: Adrià Costa

L’alcalde ha anunciat que, en els propers dies, quan marxin els mitjans de comunicació de la ciutat, traslladarà i ampliarà el debat la Consell de la Ciutat. “Cal transparència i parlar obertament del tema, d’una manera tranqui-la”, ha demanat.

Dues peticions al govern central

Vila d’Abadal ha realitzat dues peticions al govern central. Primer, que compleixi la llei d’estrangeria i la faci complir, que serà “en benefici dels immigrants”. Segon, que ajudi econòmica a tots els municipis que tinguin unes taxes elevades d’immigració.

Preguntat sobre les conclusions que n’ha extret de tota la polseguera que ha aixecat el tema, Vila d’Abadal ha dit que la immigració interessava i era “molt important” per a la societat. “I hi ha moltes coses  que s’han de parlar i resoldre”, ha conclòs.

Al final de la roda de premsa ha succeït una petita anècdota. L’alcalde i els regidors s’han aixecat i han donat per conclosa la compareixença. Les televisions estatals han demanat que es fessin, al menys, algunes declaracions en castellà. L’alcalde els ha contestat que ho subtitulessin. Davant la insistència dels mitjans, ha accedit a respondre un parell de preguntes en castellà.

L’estat de dret, en crisi

A la sortida de la roda de premsa, Xavier Solà (CiU), primer tinent d’alcalde, es mostrava molt menys condescendent que l’alcalde i molt disgustat per la decisió de l’Advocacia de l’Estat. “El govern està posant en perill l’estat de dret. Ens estan dient que no mirem la llei. No s’exerceix el principi de legalitat”, ha criticat el regidor convergent. I ha afegit, encarta amb més duresa: “Acabem de reformar el primer article de la Constitució. Espanya, un estat democràtic i... potser de dret”.

Solà també ha qualificat l’informa com a “molt fluixet” i d’una “inconsciència jurídica i social”. A més, opina que el que s’ha fet és un efecte crida perquè vinguin més immigrants irregulars.

Les entitats, satisfetes

Alguns dels representants de les entitats locals, presents a la roda de premsa, han mostrat la seva satisfacció tan bon punt ha acabat de parlar l’alcalde. “Problema resolt, ja està. Volien canviar el padró i no han pogut”, ha dit Malau, de l’Associació Cultural Subsahariana d’Amics d’Osona (ACSAO).  “Davant d’un tema tan complex no es poden imposar criteris ràpids i fàcils per acontentar una part de l’electoral, per guanyar uns quants vots”, ha dit Youcef Allauwi, d’Amic UGT, que no ha amagat que les seves preferències haurien estat que l’Ajuntament s’hagués fet enrere sense esperar el dictamen de Madrid. “No hi ha ni guanyadors ni perdedors. Qui ha guanyat és la societat catalana i els drets humans”, ha afegit.

Malau, de l'Associació Cultural Sudsahariana i Amics d'Osona (ACSAO). Foto: Adrià Costa

Tots els representants de les entitats han mostrat la seva predisposició a treballar amb l’Ajuntament a partir d’ara, per tal de millorar l’acollida de nouvinguts. “A partir d’ara comença una nova tasca, en la que hi hem de ser present les entitats”, ha reclamat Angélica Romero, de l’Associació de colombians. “Hem de treballar junts. Si ells volen, vaja”, ha demanat també Miguel Sánchez, secretari de CCOO.

Josep Anglada comença a piular

El president i regidor de PxC Josep Anglada ha estat callat durant tots els dies que ha durat la polèmica. No li calia, ha sortit a tots els mitjans de comunicació, que li han fet una publicitat que, a bon segur, no hagués pogut pagar de la seva butxaca.

Tan sols uns minuts després de la compareixença de l’alcalde, però, PxC ha enviat una nota de premsa a tots els mitjans on reclama a l’alcalde que no retiri la proposta, ja que l’informe de l’Advocacia de l’Estat “no és vinculant”, i faci cas de l’informe jurídic del secretari de la corporació, que avalava la seva legalitat. En cas contrari, Plataforma demana la dimissió de Vila d’Abadal. També considera que la proposta hauria de passar pel proper ple.

D’altra costat, el PSC d’Osona i ICV de Vic també han emès comunicats sobre la qüestió.
------------
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC

Vila d’Abadal: “Si no hi ha ordre, no hi ha futur”

- L’alcalde de Vic manifesta que ‘l’Ajuntament de Vic acata, però no comparteix, la decisió del govern espanyol’

- Demana al govern que ajudi econòmicament els municipis que tenen un percentatge elevat d’immigració

L’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, acompanyat dels regidors Xavier Solà, Josep Burgaya, Joan López Carol, Josep Rafús i Toni Serrat, ha comparegut aquest matí davant els mitjans de comunicació per explicar la postura del consistori vigatà després de la resposta de l’advocacia de l’Estat, rebuda ahir al vespre. Vila d’Abadal ha manifestat que "l’Ajuntament de Vic acata, tot i que no comparteix, la decisió de l’estat espanyol" perquè és l’òrgan competent en matèria de fronteres, de passaports i d’immigració legal i il·legal. L’alcalde ha reiterat que la ciutat de Vic continuarà treballant com fins ara per la cohesió social i la integració de les persones nouvingudes.

L’alcalde ha agraït públicament el suport rebut per part de milers de ciutadans i ciutadanes i ha posat de relleu que "Vic és una ciutat emblemàtica i pionera en models d’integració". "Seguirem treballant per tal que els vigatans i vigatanes acceptin la immigració i perquè la immigració s’integri a la nostra ciutat", ha afegit.

Ha demanat, igualment, als immigrants de la ciutat "que col·laborin activament en la integració dels immigrants que arriben en aquests moments i també els ha llançat un missatge per tal que siguin, també ells, els que ajudin a combatre la imatge de Vic que s’ha donat, en molts llocs,  fruit del desconeixement i la desinformació".

En el decurs de la seva compareixença ha volgut llançar dos missatges al govern espanyol. En primer lloc que compleixi amb la Llei d’estrangeria perquè això va a favor dels immigrants que viuen al nostre país i, en segon lloc, que ajudin econòmicament a tots els municipis que tenen un percentatge elevat d’immigrants, com pot ser Vic, per tal de poder garantir una correcta atenció a tothom.  

Finalment, s’ha mostrat convençut que ‘la societat ens ha demostrat que vol parlar d’aquest tema i que si no s’aborda serenament "pot tenir un grans costos socials en el futur".

---------------
NOTA DE PREMSA
ERC DE VIC

El compromís d’ERC per la cohesió i el progrés de Vic


ERC de Vic vol traslladar a la ciutadania vigatana el seu punt de vista sobre el procés viscut durant les últimes setmanes en el si de la ciutat en referència a la proposta de l’Ajuntament sobre el padró municipal.

La rigorosa i necessària actuació en relació a la legalitat vigent (segons informes dels serveis jurídics municipals i consultors externs), ha desencadenat el debat latent en la ciutadania vigatana i catalana sobre el fet migratori a casa nostra. Una pregunta que tothom es fa és ¿quin grau d’immigració pot absorbir una determinada societat, sense posar en crisi els propis fonaments de la mateixa? I, alhora, ¿quin és el nivell de tolerància en relació al no compliment de drets i deures del conjunt de la mateixa societat?

La ciutat de Vic fa anys que treballa, i treballa bé –fet reconegut per hom durant aquests dies- en la gestió i innovació de la capacitat d’acollida i incorporació efectiva en la societat. El llistat d’accions s’han anat formulant i adequant en el temps i a cada situació: fòrums, plans integrals, mostres, accions domiciliàries, cíviques, educatives i socials, la creació de l’Oficina d’Acollida, la Xarxa d’Acollida Municipal, contractesprogrames amb entitats, formació veïnal i de voluntariat, entre moltes d’altres. És doncs, des d’aquesta mateixa societat que, en la seva representació institucional, i com una mesura més, es planteja una proposta que l’Administració de l’Estat considera no vàlida.

El grup municipal d’ERC, d’acord amb el compromís adquirit en l’últim Ple i un cop conegut l’informe del Ministerio de Justícia espanyol, acata les accions que es desprenen de l’esmentat informe.

Aquest acatament no pot, ni vol, ser còmplice de la mateixa incompetència i irresponsabilitat demostrada per l’Estat Espanyol en l’exercici de les seves funcions. L’Estat obliga als municipis a inscriure al seu padró i, per tant, atendre a tots els residents. ¿No és lògic que l’Estat sigui més efectiu en la gestió dels fluxes de visitants que hi ha a la seva zona d’influència? De cap de les maneres es pot obligar a les administracions més maltractades del sector públic a compensar els errors i la negligència de l’administració de qui depèn la gestió d’estrangeria.

En un altre ordre, volem agrair públicament tant al Secretari d’Immigració, Oriol Amorós, com a la Consellera Carme Capdevila, i a tota la Direcció Nacional d’ERC, les seves actuacions durant els últims dies, que sempre han estat basades en el respecte mutu i en el principi d’autoritat moral que els hi reconeixem.

VIC

A més, felicitar a tots els mitjans de comunicació comarcals que han tractat de manera equànime, contrastada i compromesa tot el que ha anat succeint. Una autèntica lliçó de professionalitat. Agrair de manera especial el conjunt d’entitats representatives de les persones immigrades, així com d’aquelles que els donen suport. Entenem que el sentit de la responsabilitat demostrat és un pilar fonamental per la construcció i cohesió de la nova societat vigatana.

Vic té motius per ser protagonista cada dia de moltes coses, però no voldríem que ho fos per excessos d’uns o altres o per notícies que deformen la realitat diària. Confiem plenament en la societat vigatana, en la seva capacitat d’autogestió i decisió, així com en els seus potencials de futur, tant humans com convivencials.

ERC de Vic renova més que mai el seu compromís de servei a aquesta ciutat, per tal que la cohesió social, el progrés econòmic i humà i el sentit de la justícia, siguin allò que presideixi la construcció del Vic del futur, amb els nous i els vells vigatans i vigatanes.

Una ciutat pròspera en un país lliure. Junts és possible.

Joan López i Gràcia Ferrer, Grup Municipal d’Esquerra Vic
Raül Escobar i Presseguer, President d’Esquerra Vic

-------------
COMUNICAT DEL GRUP MUNICIPAL SOCIALISTA DE VIC

Davant la proposta sobre els criteris d’empadronament de les persones immigrades anunciada pel Govern Municipal de Vic del qual formem part, el Grup Municipal Socialista en tot moment hem manifestat el necessari compliment de la legislació vigent.

Ens remetem per tant a la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, pel que fa a l’ordenament jurídic i en especial a l’informe del Ministeri de l’Interior.

Volem posar en valor també al Pacte Nacional per a la Immigració de Catalunya, signat per les forces polítiques de CIU, PSC, ERC, ICV-EUA, les entitats municipalistes, sindicats, patronals i organitzacions de la societat civil, i així com l’informe aprovat per la Taula de Ciutadania i Immigració sobre els criteris d’empadronament, amb la participació de la FMC, l’ACMC i les quatre diputacions de Catalunya.

Considerem que els ajuntaments han de tenir les eines i els recursos necessaris per a la governabilitat de la realitat que viu el municipi.

L’Ajuntament de Vic, com la majora d’ajuntaments de Catalunya, ha realitzat una tasca d’integració important, en benefici de la cohesió del país.

Creiem que les administracions públiques han de continuar treballant des de la coordinació i la cooperació en les polítiques que afecten a la ciutadania.

Per tant, deixem clar que el Grup Socialista, tal com hem dit des del primer dia, farà complir la llei tal com ha dictaminat l’informe del Ministeri de l’Interior.

------------
NOTA DE PREMSA
ICV DE VIC

ICV exigeix que l’Ajuntament compleixi la llei i abandoni la seva actitud irresponsable

- Xavier Tornafoch considera que les declaracions de Xavier Solà són demagògiques i generen alarmisme social. ICV demanarà al govern municipal el cost de l’informe jurídic del bufet d’advocats de Miquel Roca.

El regidor d’ICV-EUiA Xavier Tornafoch insta l’equip de govern de l’Ajuntament de Vic a abandonar el victimisme i l’oportunisme polític i reiniciar el treball consensuat en matèria d’immigració, atenent la llei i les necessitats de la població, especialment aquells sectors socials més desafavorits. Des de ICV-EUiA es lamenta, així mateix, les paraules del primer tinent d’alcalde que ha assegurat que, davant l’actitud passiva dels regidors del PSC, el compliment de la llei provocarà més morts en les pasteres.

El regidor Tornafoch creu que les paraules irresponsables de Xavier Solà generen alarma social i obliden les dades més significativa de tota aquesta qüestió que són les males condicions de vida i la pobresa a molts indrets del món, les que porten desesperació i mort.

Des del grup municipal d’ICV-EUiA es tindrà una actitud vigilant per tal que l’equip de govern compleixi i faci complir la llei en l’empadronament i emplaça l’equip de govern a obrir una taula de diàleg ciutadà per a parlar de la immigració sense demagògies ni populismes irresponsables amb “trucs” per vulnerar la llei.

Per altra banda, el grup d’ICV-EUiA demanarà al proper ple municipal el preu del cost de l’informe contractat al bufet d’advocats de Miquel Roca i Junyent per avalar la proposta il•legal del consistori i que s’ha demostrat que no tenia la solvència jurídica necessària.
Foto: Adrià Costa


COMENTARIS

Reflexió
Josep, 21/01/2010 a les 13:19

Visca la llei de "campi qui pugui". Una altre il·luminació del govern de l'estat amb una interpretació plena d'incongruències, de mica en cada estan preparant la seva tomba. Amb el temps això ja està tenint i tindrà les seves conseqüencies. Això és XAUXA.
Vergonya
Anònim, 21/01/2010 a les 13:55

L'alcalde de Vic ha tornat a defraudar a tots els ciutadans de Vic. La postura que ha adoptat no te altre nom que la de covard.
Malament...
Anna, 21/01/2010 a les 14:01

Així no anem bé, per una vegada que algu intenta posar ordre, el central com sempre a espatllar-ho tot. Aquest descontrol només porta problemes i al final ho pagarem.
dubtes legals, encara
Maria, 21/01/2010 a les 14:08

l'Estat emet un informe jurídic que encara té moltes llacunes pendents de resoldre!! QUINA POCA VALENTIA!

En tot cas, de l'informe es deriva que NO PERMET L'EMPADRONAMENT d'estrangers amb passaports falsos i fora de vigència...
foc d'encenalls
Anònima, 21/01/2010 a les 14:14

L'alcalde de Vic ha provocat un foc d'encenalls que només ha fet que crispar més l'ambient..
Crisi i immigracio
Hulende, 21/01/2010 a les 14:28

L'alcalde no ha fet cap foc d'encenalls, el que ha fet es assenyalar on hi ha el problema, degut a que l'estat espanyol es renta le smans de fer complir la Llei d'Estrangeria fins el dia que Vic exploti. Ha hagut d'acceptar la llei perque som aixo, una nacio dominada per Espanya i sotmesa. sense possibilitats de fer la nostra llei d'estrangeria.

Si no es rebelen ni els indepes de la CUP contra Espanya, algú espera que ho faci un alcalde de Convergència??

Als qui donen les gracies al govern espanyol per la seva intervencio puescap problema, que ja anirem treballant tots els d'aqui mentre el "cuerpo aguante" per mantenir tots els ilegals que venen de fora. i que es bonic aixo senyors d'Iniciativa els Verts.

Miris com es vulgui, la gran massa d'immigrants que hi ha a Vic no tornarà a tenir feina mai més. els booms de la construcció hi son cada 30 anys no cada cinc. Algú els haurà d'alimentar als immigrants, o no?
el foc l'han fet els altres
Anònima tb, 21/01/2010 a les 14:29

No és veritat. L'alcalde de Vic ha obert un debat que molts polítics evitaven haver d'afrontar. El foc l'han fet els altres.

Llàstima
un, 21/01/2010 a les 14:56

No heu estat capaços de publicar-m'ho. M'ho imaginava.
Parlem català
Anònim, 21/01/2010 a les 15:09

Parlem català a tots els immigrants (també als castellanoparlants): els facilitarem la integració.
l'alcalde tira la tovallola
Robert, 21/01/2010 a les 15:24

Ja es veia a venir.
Anem malament
Lluís, 21/01/2010 a les 15:46

Mentrestant a Vic, segons les enquestes ja només tenim com a llengua materna el català un 66% dels habitants de la ciutat...
AI
UNA MES, 21/01/2010 a les 15:58

Tot i ser votant de la CUP i independentista, estava totalment d'acord amb la proposta de l'Ajuntament, Ara em sap greu que una vegada més l'estat al que per desgràcia pertanyem, toqui els collons de nou. Seguirem sent solidaris amb Espanya i empadronant als immigrants sense papers! no anem pas gens bé!
NO RACISME
Anònim, 21/01/2010 a les 16:32

S' ha demostrat que les postures racistes no van enlloc. Només hi ha una raça : LA HUMANA.
Volem una disculpa!
Avergonyit, 21/01/2010 a les 16:34

El que hauria d'haver fet l'Ajutntament si primés la responsbilitat pública per sobre dels vots i el poder...és demanar PERDÖ! I no ho ha fet. Això és de mal perdedor! Srs de l'Ajuntament, vostès han organitzat aquest xou sabent que aquest fet era il.legal i ho han fet igualment, per quatre vots (perquè no us equivoqueu: amb les polítiques xenòfobes sempre guanyarà el Sr. Anglada) fent perillar la convivència a la ciutat "que dieu" us estimeu. Quin espectacle més mediocre i quins polítics que tenim!

Srs., contra les posicons xenòfobes necessitem PEDAGOGIA com la del Sr. Oriol Amorós que vam poder gaudir ahir a la inauguracio de La pell d'america, no debats estèrils i demagògics encaminats a recaptar vots i no a traballar per la convivència...

Quina pena.. Sempre havia portat el meu vigatanisme arreu i aquests dies em fa vergonya dir que sóc de Vic!
DE FORA VINGUEREN.....
avergonyit, 21/01/2010 a les 17:20

Barra lliure per els i.legals i futurs votants del Psoe. Paguem els vigatans.
Vila d' Abadal dimissió
Anònim, 21/01/2010 a les 17:39

Vila d' Abadal a de dimitir ja doncs a perjudicat el bon nom de la nostra ciutat i ara estem al primer pla de la xenofovia.
EGOISTES
Anònim, 21/01/2010 a les 18:00

El món està ple d'egoistes, gent que només mira el seu melic i potser s'han quedar atrapats. Voleu fer el favor de deixar en pau a tots els que arriben nous a la ciutat?
No representa que Vic és una ciutat acollidora? Potser hauriem de veure qui vol acollir, ah! potser aquells que tenen calers per gastar! Doncs potser hi ha gent que no en té i penseu que si venen aquí és per culpa de tots.

Deixeu de mirar-vos el melic, és molt fàcil criticar, menysprear i fins i tot insultar. M'agradaria veure el passat d'aquesta gent que critica, segur que algun descendent també ha set immigrant

Buf! em poseu de mala lluna!
dfda
Anònim, 21/01/2010 a les 18:19


Per enèsima vegada, que fàcil és parlar de xenofobia i de racisme quan paguem tots no?

A tots aquests que deuen ser votants d'ICV, CUP o coses de l'estil, que primer facin servir el sentit comú, i que si volen continuar mantenint els ajuts a tota aquesta gent que no cotitza ni paga una merda, que ho facin de la seva butxaca.

La gent està farta d'aguantar i no dir res.


L'ajuntament s'ha acollonit...era d'esperar.
ningú ha dit que sigui il·legal
Mariona, 21/01/2010 a les 18:24

Sr. Avergonyit, llegeixi's bé l'informe del Ministerio. Enlloc hi diu que el que volia fer l'Ajuntament de Vic fos il·legal! El que fa és una interpretació entre dues normes i fa prevaldre la de l'empadronament per sobre de la d'estrangeria.

A més l'informe parla de residència legal i l'Ajuntament mai s'ha plantejat aquest requisit com a necessari per al padró. Demanava un visat, qualsevol, però no la residència!

Aquí tothom parla del què vol. Qui ens ha inflat el debat i per què? No caiguem a la trampa!

zapatero plega
vigatà, 21/01/2010 a les 18:41

en zapatero és un impresentable. si tant humanitari se sent, perquè té una tanca amb guardia civils armats a melilla i ceuta. o potser aquells no són éssers humans desvalguts? a mi ja em semblaria bé cafè per a tothom. però com es fa i qui hi paga?
l´alcalde ha estat molt encertat: que l´estat faci complir la llei d´extrangeria i que aporti fons i solucions als ajuntaments. ENDAVANT ALCALDE
es una politica de xonofobia
mustapha, vic, 21/01/2010 a les 19:07

negar el padro per els immigrants de la ciutat de vic, es una descreminacio, per que el impadronamnet es un dret per cualsevol persona que viu en su municipi.ara si el calde de vic, demana mes integracio dels immigrants en la seva ciutat, aixo vol dir que la ajuntament de vic no ha pugut gestionar be el teme de la immigracio, ancara que el govern central le va donar mes recorsos per gestionar aquit teme de la immigracio. pero demanar permis de resedencia als immigrants per imadronar'ls no te res a veure amb la integracio i la convivencia.el que s'ha de fer el nostre el calde es:treballar colze colze amb les entitas d'immigrants de vic,i deixar de fer discurs de anglada, per que anglada esta buscant el suport,amb aquiste dececio de negar elpadro pel immigrants sense papers es un suport per la plataforma.
mustapha vic
ai Vic....!
Un altre avergonyit, 21/01/2010 a les 19:18

Ai, ciutat de Vic...! De vegades entre els teus sants i les teves boires deixes anar unes flaires que no et representen, que fan mal a la dignitat humana... Ai ciutat de models pioners...! Quins aires de superioritat moral i prepotència sovint esmicolen els pilars formats de gent diversa que et sostenen, amb empenta i amb ganes de futur conjunt... Ai ciutat de Vic....quan les campanes ens deixaran sentir, obrir, entendre allò que són els altres, palpar el que ens uneix i no esgarrapar el que ens separa?...ai ciutat de Vic...
Igualtat
Joan, 21/01/2010 a les 19:48


Tinc un comerç , i sols demano igualtat d'inspeccions, sanitat , higiene , condicions laborals dels treballadors , cumpliment d'horaris , tributs a hisenda etc... que als comerços regentats pels inmigrants i que ens fan competencia deslleial.
la meva empresa es familiar i no pot aguantar tants pagaments al funcionariat.
No s'ha de ser gaire espavilat per donar-se compte , que els inspectors no apliquen les normatives a tots per igual .
Per cert, detesto L'Anglada per mentider.
Pero potser tindré que votar-lo o tancar portes .Hem sap greu..pero funciona aixì .
Bada-bada'l
ABADALÍSSIM, 21/01/2010 a les 19:55

La política de l'alcalde "Viladabadal" és la del "aquí caic i allà m'aixeco". O del salt de mata. O del pedaç. Si necessitaven un dictamen del govern per decidir que no podien fer el que la llei diu clarament que no és possible, el Sr. alcalde el podia haver demanat abans d'organitzar tot aquest merder. Si volia demanar ajuda, també ho podia fer abans de fer-nos passar per xenòfobs a tots els vigatans.

Quina pena, Bada-bada'l!!!
molt alcalde
Toni Serrat, 21/01/2010 a les 20:11

Alcalde no falli ara el sentit comu sempre s'impossa aixo nomes ha començat. força i endavan
Però, però, però, pompero!
Anònim, 21/01/2010 a les 20:11

No sóc racista però..., no m'agrada l'Anglada però... No falla, darrera d'un racista i un seguidor de l'Anglada sempre hi ha un 'però'.
dfda
Anònim, 21/01/2010 a les 21:20


L'últim comentari és estupid.

Si algú vota a esquerra es un independentista?

Si algú vota ICV és un hippi perroflauta?

Si algú vota UDC és un cristià rematat?

etc...etc...etc..


La realitat
Jordi, 21/01/2010 a les 22:29


Encara queden progres que van als Xinos a afartar-se per 6 euros, i no es donen compte que a un autòcton no l'hi cudraríen els numeros ?
Com paguen els lloguers ?
I La seguretat social de tants treballadors ?
Senyors sindicats, perqué no hi treieu el nàs ?
I l'higiene de molts comerços magrebins ...?
Que passa amb les inspeccions
Volem igualtat !!!!
No ! a la competencia deslleial.
Un simpatitzant de la CUP.
Entrada lliure
ROC, 21/01/2010 a les 22:44

Aixó penso que es un "efecto llamada", un sense papers ó "ilegal" sap que té asegurada la sanitat,educació i vivenda. Perfecte. Quanta més gent entri ilegalment millor, a veure si d'una vegada peta aquest país i començem de nou. I pensar que tota la vida els nostres pares han treballat per que tinguem un millor futur, i ara no tenim ni bones escoles públiques, ni una sanitat en condicions, a la qual sembla que els hi molestem.
Aquest no és el camí!
Joan Prat de Vic, 21/01/2010 a les 23:05

Molt em preocupa el que està passant a la ciutat de Vic. Negar el padró municipal a uns immigrants (encara que no tinguin papers) és de rebut que té unes conseqüències immediates i molt perilloses. És oferir-los d’entrada una assistència sanitària incomplerta i negar-los el dret a l’educació. No és poca cosa en els temps que corren.

No dubto que el batlle Vila d’Abadal, com a democristià i catalanista, d’aquests valors en participa i que ha dirigit la seva acció política des de la bona fe. Però ell i part dels nostres a la ciutat dels sants no s’adonen que aplicant els vells remeis en aquestes causes, tant sols aconsegueixen donar ales a titelles i feixistes com l’Anglada.

De fet, d’això és del que viu aquest vell panegirista del franquisme que tal dia com el 23-F de 1981, sortí a la plaça major de Vic pistola en mà per celebrar el cop d’estat de Tejero. Un ésser indigne d’ostentar un càrrec públic de responsabilitat i que no fa gaire en un reportatge amb càmera oculta, en creure que els seus interlocutors eren elements d’ultradreta, se’n reconeixia, sense miraments ni escrúpols de cap classe, deutor d’aquesta ideologia, admetent la seva filiació feixista i per tant anticatalana. Si xurma com ell governessin, no ens enganyem, la neteja de la següent manera seria endegada: primer començaria servint-nos dels seus termes pels negres, “els moros”, els “sudaques” i així fins arribar a totes les comunitats ètniques a casa nostra presents. I en acabat, no dubteu que els últims seríem “els polacos”. Traïdors als seus pèrfids ulls a la causa falangista.

NOSALTRES
vigatans amb pebrots, 21/01/2010 a les 23:44

Anglada més canya !!!!!!!!!
per l'AI
Anònim, 22/01/2010 a les 00:45

et recordo que el teu partit cutre estava totalment en contre.
Competencia deslleial
Joan, 22/01/2010 a les 07:37

Està clarissim que hi ha molts negocis d'inmigrants que funcionen com a tapadora .
No s'ha de ser gaire espavilat per endevinar-ho.
I els inspectors vinga a "machacar" els petits comerços i als autònoms ...
Jo també demano igualtat amb els comerços del inmigrants
Vergonya?
Anònim, 22/01/2010 a les 08:57

Doncs jo estic molt orgullosa de l'alcalde de Vic. Ha destapat la caixa dels trons i ho ha fet amb molta valentia. però el què passa a Vic interessa més que el què passa en d'altres llocs: referèndum, fenòmen Anglada, etc.
maniobra preelectoral
Anònim, 22/01/2010 a les 09:12

Això ha estat només una maniobra preelectoral. Si inmigració no res, el que han volgut es fer el paperines i sortir a la foto. Si el alcalde tenia un informe del buffet roca, i estava tant convençut, que hagues tirat endavant. Ell quan va començar estava molt segur, doncs endavant, doncs NOOOO! han sortit tots a la foto, els de vic, i tots els alcaldes de ciu de la comarca, i això es el que volien, no solventar el problema, sinó sortir a la foto. Si fas fer un informe a un buffet tant prestigios, es per pujar-ne de peus i anar a totes, ara s'ha vist el fons de la questió, comença la campanya preelectoral, i s'ha de sortir a la foto. Tots son un demagogs, quan pasin les eleccions, cap d'ells se'n recordarà del problema.
igualtat
de la terra, 22/01/2010 a les 10:11

No se,si el que es volia fer a Vic era el millor,pero crec que el problema hi es.Jo sempre e pensat que per donar menja els meus fills,aniria a la fi del mon,pero anes a on anes seria jo la que m¨ha adapteria a ells no ells a mi,sempre sensa perder la meva identitat.Ha la gent que diu que Vic,volia fer una cosa il-legal jo ela pregunto:els inmigrants sense papers que son legals?.A casa hem de treballar tots,per viura minimament be i no puc tenir ni Mercedes,ni 5 fills,ni estar jo,la senyora de la casa a casa.Jo tot el que tinc m¨ho he guanyat JO.No crec que tots siguin iguals,pero n¨hi han molts que viuan del cuento i ara ja no don per tot.SOC CATALANA I NO AMB CONSIDERO RASISTA,PERO VULL LA IGUALTAT I ELS MATEIXOS DRETS I OBLIGACIONS PER ELLS I PER NOSALTRES.
irresponsables
Anònim, 22/01/2010 a les 11:07

L'equip de govern de Vic ha demostrat que són una colla d'irresponsables per obrir un debat que sabien que no podia acabar de cal més manera que com ha acabat. Mentrestant li van fent propaganda a la pataforma i deixant la ciutat sota la sola de la sabata. De fet no és estrany tenint en compte que l'alcalde actua com un senyor baró de l'època feudal
molt trist
Trist, 22/01/2010 a les 11:24

Bé, després de llegir tots aquests comentaris, jo crec que la cosa està ben clara:

1- La única intenció de l'alcalde era demostrar publicament que estaven fent algu contra la immigració (preocupació principal dels vigatans) només per guanyar vots. No us enganyeu. S'acosten eleccions i ell no vol fer res en benefici de ningú més que no sigui ell mateix.

2- De l'únic perquè ha sevit ha sigut per augmentar la xenofòbia entre els vigatans.

Lamentable tot plegat, molt lamentable...
Això ha estat.....
un, 22/01/2010 a les 12:36

Lamentable, patètic, penòs, oportunista, prepotent, ridícul, prescindible, baix, rastrero, demagog, electoralista, oblidable, caciquista, autoritari, etc...etc... Se m'acaben els adjectius per qualificar l'actitud de l'Alcalde, sr Vila d'Abadal, i el seu flamant equip de govern, en aquest tema, que comença a preocupar molt seriosament als osonencs.

Sr. Alcalde: Si treus una patata tan calenta com aquesta a la palestra, i si a més, has estat tan ben assesorat pel bufet d'advocats de l'amic Roca i Junyent, doncs tingues la valentia de portar-la fins al final, amb totes les consequències. I si els del govern central, et deixen amb els pantalons abaixats, i demostren que has fet el ridícul, doncs dimiteixes. I si nos, t'estàs quiet. Que si nos, la foto et sortirà moguda. I et dediques a governar la ciutat, a tothom per igual (autoctons i foranis). I no diguis que al final compliràs la llei, i el que digui el govern central, que és el que toca, perque per aqui podies haver començat (i no acabat). I deixi, si us plau, als votants del sr. Anglada pel sr. Anglada. I vostè ocupi's de de cuidar els seus, que prou feina te. (Quin tarannà tan diferent del del sr. Codina. Que allà deu estar, l'home. A l'altre banda de la Plaça major. Amb la seva americana. I cuidant dels seus pans de pessic. I pastes vàries)...
Un vigatà que no el vota. Ni l'ha votat mai.
...
Anònim, 22/01/2010 a les 14:04

La resta de partits no ho fan per guanyar vots, ho fan per no perdre’ls, i si veuen que han de perdre vots diuen, “fem un referèndum” i avall, així ells no en tenen la culpa. El mes interessant de tot es que tingui de ser un ajuntament el que faci un cop sobre la taula per intentar solucionar el problema, si problema, ja que de vividors n’hi ha uns quants. Jo estic a favor de la proposta de l’ajuntament, no dic que sigui la millor però tampoc es just per els que cada dia ens estem guanya’n les garrofes i paga’n una fortuna del nostre sou. Ser que el mon es de tots, però tots hi hem de posar de la nostra part, tan ells com nosaltres, no només parlar de drets sense parlar de deures.

Reflexió: A casa meva treballem 2 i puc mantenir 2 fills, doncs tinc 2 fills, que passaria si en tingues 8?, Catalunya es casa meva.
Ja n'hi ha prou
Joan, 22/01/2010 a les 14:53

Espero que la CUP i els d'IC verd , no els voti ningú, uns perqué molt independentistes però al final només el 16% es considera català, i a més quan varen anar a votar per la independencia, i els d'IC verd perque ja no hi ha brots verd ni res que s'assembli ja poden plegar al final l'Anglada en treua 10 ell sol. molt bé nois de la CUP i d'Iniciativa ho feu molt bé aixó, suposo que ja colaboreu en ajudar a tota aquesta gent a veure si obriu algun menjador en els vostres locals, si no fos per caritas, es una pena tot això Visca l'alcalde.
Quina vergonya!!!
Vigatana, 22/01/2010 a les 16:14

Ara a Vic ens coneixen per xenòfobs a tots plegats. Es podia haver estalviat. Hauré de marxar de Vic, perquè em fa vergonya!!! amb els anys que fa que sóc d'aquí!!!!Tota una vida!!!CIU és escabrosament indignant!!! i un alcalde cristià! Déu meu! ajuda'l perquè no sap el què es fa!
Dos fills o vuit fills, that is the question
Dos, 22/01/2010 a les 18:52

Un..., si tinguessis 8 fills el més probable és que ells et mantindrien a tu! Que no ho veus home!
Per la vigatana
Anònim, 22/01/2010 a les 23:18

Si estas tant indignada ja tindries que ser fora !!
Ja en tenim prou de sentir la parauleta xenofobia, racisme,
buff.
Bon article a l'Avui sobre immigracio
Anònim, 23/01/2010 a les 09:42

De Vic al Parc de la Ciutadella
Ja tornem a ser on érem: Vic tornarà a empadronar els immigrants sense papers. S’ha resolt el problema legal plantejat pel consistori de la capital d’Osona, però el problema polític i social segueix obert. Hem tornat a posar els llençols bruts dins la rentadora del políticament correcte, però les taques no desapareixeran.


El govern espanyol ha sortit beneficiat de la polèmica, malgrat ser-ne el causant amb una legislació contradictòria que obliga a la vegada a empadronar els immigrants sense papers i a expulsar-los. En canvi, ha aparegut davant l’opinió pública com el garant de la legalitat i defensor dels drets humans. És una legislació fantàstica per al zapaterisme: quan convé anar de dur, s’aplica la llei d’estrangeria, i quan convé anar de bonista, la de l’empadronament. L’altre guanyador és Josep Anglada, primer perquè li han fet la campanya electoral de franc: mai hauria pogut somiar tants minuts de televisió, ràdio i portades de diaris. Però també ha guanyat perquè les coses a Vic continuaran igual, amb la qual cosa, el caldo de cultiu que li ha permès créixer electoralment ha quedat intacte. En canvi, les forces polítiques democràtiques que governen el consistori –CiU, PSC i ERC– han quedat desautoritzades.


La polèmica ha permès constatar les dificultats dels partits per trobar un discurs alternatiu al de l’extrema dreta. Hi ha el discurs antitètic, el de l’extrema esquerra, que es retroalimenta amb el d’Anglada, però falta un discurs realista que aporti solucions davant un problema creixent que la crisi econòmica pot aguditzar. El Pacte Nacional per la Immigració defineix un terreny de joc, però caldrà treure’l del consens de les bones intencions per portar-lo a la quotidianitat.


A Vic s’ha estabilitzat un foc, però el vent segueix bufant i demà pot reactivar-se en qualsevol altre municipi de Catalunya i, fins i tot, arribar al Parc de la Ciutadella.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Edicions locals
Bloc de fotos
Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: