Fòrum

TEMA: problema immigració

problema immigració13/01/2010 - 11:32:24
Nom: alexia

Ara sabeu que passarà? Que tots els immigrants (pero, nouvinguts que s'ha de ser correcte, pero immigrants s'ha dit sempre, fins i tot als andalusos fa uns anys) s'empadronaran als altras pobles de la comarca i això no pot ser!!! Si jo em vull empadronar bé que em demanen els documents, als immigrants també. Aquí o tots moros o tots cristians!

Respondre  

Re: problema immigració13/01/2010 - 16:56:58
Nom: un

això mateix diuen ara els altres alcaldes i jo penso que s'acabaran unint per fer tots el mateix i només empadronar als legals a tots els municipis d'Osona, no només a Vic. I tot ho hem d'agrair al senyor Anglada que és qui ho va propossar al ple de l'ajuntament de Vic.

Respondre  

Re: problema immigració13/01/2010 - 21:52:55
Nom: xato

Tota aquesta revolta en Espanya es deguda a que si s'aprova la norma d'empadronament n'haurà molta gent que es quedara sense cobertura sanitària. Teòricament tots tenim dret a la sanitat publica i es aquesta l'arrel del problema.
Em temo que tot això es una maniobra de CIU per intentar esgarrapar vots a PXC ja que comencen a ensumar-se que les pròximes eleccions PXC les pot guanyar.
S'ha de felicitar a Sr.Anglada per l'influencia que esta exercim dintre de l'ajuntament.

Respondre  

Re: problema immigració13/01/2010 - 22:17:23
Nom: xato

En aquest país sempre passa igual,els polítics estan a anys llum de la societat.
En comptes d'obligar a la gent que vingui a treballar a Espanya tingui un contracte en origen,pues no, "aquí cap tothom", i el missatge final es el següent:
Tu vine que aquí no passa res, si no tens feina tranquil sempre n'ha un empresari disposat a agafar-te per 2€ i esclar sense contracte ni límits d'hores(esclaus del segle 21), tindràs un pis en multi-lloguer a preus populars i pel menjar en l'ajuntament podràs rebre els cupons per viure, inclús si no pots pagar el lloguer n'ha algun ajuntament que també te'l paga,i els papers ja te'ls donaran,i una vegada que els tinguis podràs fer el reagrupament per poder portar tota la teva família.La integració tranquil podràs continuar amb les teves costums aquí som molt lliberals(inclús a els caps comencen a subtitula en àrab).

Respondre  

Re: problema immigració14/01/2010 - 00:49:41
Nom: iris

el problema es que els politics , el seu mon es el del bla, bla, bla, per un que que es realista, es el dolent, vinga ja, ya diu un refràn castellà, no es lo mismo ver que tener vision,

Respondre  

Re: problema immigració14/01/2010 - 08:01:58
Nom: Pregunta ?

Si jo soc català i m'empadrono en fals a un altre municipi, barri o adreça per que el meus fills tinguin una millor escola. Això es un delicte.
Si jo soc de Honolulu, entro il·legalment a aquest pais i m'empadrono per que els meus fills tinguin una escola. Això no es delicte.
Crec que hem de reflexionar seriament sobre la politica social d'aquest païs.

Respondre  

Re: problema immigració14/01/2010 - 10:28:20
Nom: Una altra pregunta

Ja m'afiguro que aquest mail no me'l publicareu, perquè quan es tracta d'atacar l'ajuntament de Vic, els d'Osona.com us poseu nerviosos... però vaja, ho intentaré : m'ha dit un ocellet que ja feia temps que dins del Consell comarcal els diferents ajuntaments estaven discutint quina mesura de pressió es podia fer -tots a la vegada- per tal que la Generalitat i el Govern central agafessin el toro per les banyes i fessin alguna cosa per controlar la immigració il·legal o donessin més mitjans als ajuntaments per afrontar-la. Una de les mesures de pressió proposades era justament endurir els tràmits d'empadronament (amb la justificació de complir estrictament els requisits legals), però hi havia altres propostes alternatives. Segons aquest ocellet, el que ha passat és que l'Ajuntament de Vic ha tirat pel dret amb el seu afany de sempre de ser el protagonista i de considerar la resta d'ajuntaments osonencs com una colla de poblatxos, i ha implantat la mesura en solitari deixant a tots els altres amb el cul a l'aire. Si és així, cal dir que el tiro els ha sortit per la culata, perquè de notorietat ja n'han agafat, ja, però no pas de la bona... Algú em pot dir si aquest rumor és cert?

Respondre  

Re: problema immigració14/01/2010 - 15:54:31
Nom: Una altra pregunta

Seguint amb el que deia abans, acabo de llegir a El Periódico d'avui (pàgina 24, a la dreta) la confirmació que efectivament el Consell Comarcal estava estudiant mesures conjuntes... però l'Ajuntament de Vic es va avançar pel seu compte sense encomanar-se ni a déu ni al diable.Ara els vigatans serem famosos a tot arreu, però haurem de sentir-nos-les de molt gruixudes.

Respondre  

Re: problema immigració14/01/2010 - 20:34:21
Nom: Sinibald

Cert, fa uns mesos l'Ajuntament de Vic va fer un pentinat a les escoles per descobrir els falsos empadronaments de ciutadans, suposo que amb pedigree i sense, que feien trampes per aconseguir l'escola que volien, o bé per aprofitar-se de beques de menjador, transport escolar... Es va dir que a aquest ciutadans sel's faria tornar els diners defraudats.
Ningú va posar el crit al cel, a tots, excepte els implicats i espavilats que es justifiquen comparant-se amb els immigrants, ens va semblar que si hi ha una llei, ha de ser per a tothom, o que quan es vol resoldre un problema el més raonable és recòrrer a la llei. En el cas que ens ocupa, es veu que hi ha lleis que són com la Bíblia, es poden interpretar, tergiversar o obviar.
En aquest cas no sé del cert qui en fa un ús més interessat, el resultat final és la indescriptible insegurat que està encomanant a la societat, a mí, segur.
Una llei que cada partit se la fa venir bé pels seus interessos, no és una llei, deu ser una patent de cors. Si resulta que l'aplicació rigurosa de la llei ens porta a actituts inconvenients, tant com racistes, xenòfobes, nazis i cabrones, és que la llei està mal feta, ni que sigui expressament.
L'ajuntament de Vic ha posat dues coses en evidència: que Vic és "can pixa" i que, ara per ara, ningú sap del cert quins drets té, ni quina llei se li aplicarà, ni quina interpretació se'n farà, ni quin jutge li tocarà, ni de quin humor estarà el funcionari de torn, i de si tot això anirà en funció del teu cognom, els teus orígens o el teu color de pell. Desprotecció jurídica en un estat de dret. Quina por!

deixa de fer la puta i la ramoneta i posa un problema social sobre la taula i a més posa en evidència la inseguretat jurídica que ens afecta a tots.
Ben mirat

Respondre  

Re: problema immigració16/01/2010 - 18:44:42
Nom: Vic, excel·lent en democràcia

Paraula màgica i espantall de certs polítics. Per això intenten desvirtuar-la en situacions difícils o d’interès personal. Què està passant a Vic? Polítics perifèrics han plantat cara a l’actuació governamental d’un poble sofert, integrador i exemple de cohesió social des de sempre. És lamentable encolomar una feina legislativa estatal mal feta a un alcalde i al seu consistori, que compleixen les obligacions d’escoltar la ciutadania que representen. Això no és xenofòbia, és justícia redistributiva de forma equitativa, en benefici dels autòctons i els nouvinguts legals.

Una llei d’estrangeria modificada per enèsima vegada (20/11/2009 l’última) resulta incòmode quan s’aplica, i que alguns voldrien ignorar. El passaport o el visat temporal ja no són imprescindibles per empadronar-se legalment? S’acosten eleccions i les lleis caduquen quan convé? La capital d’Osona –com altres ciutat catalanes- tenen un altíssim índex d’immigrants que tenien feina en època de vaques grasses. La crisi els ha marginat. On són els empresaris que se’n van beneficiar i els seus contractes de treball? Els drets i deures són bilaterals. Si van entrar sense papers per l’efecte crida i sense feina, correspon a l'Estat la regularització. Si no ho fa només els queda l'expulsió, amb tots els respectes i les atencions humanitàries si estan malalts.
L'empadronament no és substitutiu de cap identificació personal. Dos apartats de la darrera reforma d’estrangeria ho expliciten: “Serà una infracció greu mantenir un estranger en situació irregular i un delicte empadronar immigrants en domicilis on no hi viuen”. Desapareix -com a tota Europa- “l’arrelament laboral” sense treball, que es substitueix per “un permís temporal que acaba quan s’han cobrat els mesos treballats amb l’obligació de sortir del país amb les despeses de viatge pagades per l’empresari”. El padró és un control viu del cens local per ordenar una població i s'aplica a tots, nadius i estrangers, per gaudir dels serveis comuns amb justícia i pagar els impostos corresponents. El ciutadà complidor no fa d’ONG permanent. Integració, sanitat i educació plenes, però, en condicions legals sempre. Ni l'extremisme de negar l'aigua, ni l'aprofitament polític del quedar bé i no perdre vots es justifiquen. En democràcia mana el poble assenyat que delega poders als polítics. L'alcalde de Vic no fa més que complir l’encàrrec que ha rebut de la democràcia local. L’exemple està guanyant adeptes.

La tempesta del cas Vic és insòlita i desvirtua la realitat, perquè està sotmesa a l’oportunisme polític. D’un cas local se n’ha fet una bola autonòmica i nacional amb declaracions partidistes de tots colors. Alguns exemples: “El govern de l’Estat demana a l’Ajuntament de Vic que doni cobertura legal a persones sense passaport o visat”.
"Un ajuntament pot conèixer una il•legalitat i no denunciar-la?" (Duran).
"La llei d'estrangeria s'ha quedat curta i fa falta una normativa unificada sobre immigració que eviti diferents interpretacions" (PPC).
“Vic ha obert el debat de l'empadronament en un moment equivocat”(José Zaragoza). Els preocupa un desplaçament de vots? Els polítics s’obliden del més important: la veu del ciutadà afectat. Si ells són incapaços d’unificar criteris en un tema humà, no és motiu suficient per a una consulta popular? Què fàcil és criticar des de l’estratosfera política centralista o simplement en defensa pròpia.

Prou fal•làcies polítiques i més governants de paraula i fets. Una llei aprovada no admet detractors, sinó el seu compliment al nivell que pertoca. No vulguem generar un tsunami social a costa de la immigració legal ben entesa i cohesionada. Seria deshonest i políticament incorrecte centrar una campanya electoral polèmica a costa de l’estrangeria, a menys que pretenguin l’efecte contrari: agegantar el vot independentista. Si com a colofó, no estrenem una reforma electoral, els oponents a les candidatures de llistes tancades tindran garantit l’èxit del vot en blanc i el triomf de l’abstencionisme novament.
Ramon

Respondre  

Anar a la pàgina

1  2  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: